در بیشتر برنامه های توانبخشی شنیداری کودکان کاشت شده والدین مشارکت داده می شوند . اگر چه خانواده ی متعهد ضرورتاً ضمانتی برای استفاده ی موفق از کاشت نیست کودک احتمالاً بدون آن استفاده کننده ی موفقی نخواهد بود . والدین متعهد تمامی یا بسیاری از رفتارهای زیر را نشان می دهند :
•مطمئن شدن از اینکه کودک به طور منظم از
•مطمئن شدن از اینکه دستگاه به خوبی کار می کند .
•تحریک دائم ، شنیداری گفتار و الگوی خوب زبانی در طول روز
•تحریک تولیدی گفتار و زبان کودک
•تشویق مکرر کودک به گفتگو
•حفظ ارتباط منظم با مربیان مدرسه
•شرکت در تکمیل و اجرای برنامه ی آموزشی کودک .
ملاحظات اجتماعی :
والدین کودک کاندید کاشت حون شنوایی باید از اختلاف نظرها
پس از کاشت کودک به دلیل وم تحریک شدید شنوایی و تأکید به مهارت های ارتباطی شنیداری / شفاهی در کودکی ممکن است زبان اشاره را یاد نگیرد یا در جامعه ی ناشنوا پذیرفته نشود . از سوی دیگر کودک ممکن است به آسانی با دنیای شنوا یکپارچه شود . این امکان نیز وجود دارد که کودکان کاشت شده به لحاظ فرهنگی دربه در شوند و به هیچ کدام از دو جامعه ( ناشنوا و شنوا ) متعلق نباشند . همچنین کاشت حون شنوایی ممکن است پذیرش والدین درباره ی کاهش شنوایی کودک را به تأخیر بیندارد .
امروزه مناظره و بحث درباره ی کاشت حون کودکان در عرصه ی عمومی به همان شدتی است که در 27 ژوئن 1990 بود . هنگامی که FDA عرضه ی دستگاه های کاشت حون چند کاناله برای کاشت کودکان 2 ساله را به بازار تأیید کرد .
در آن زمان در پاسخ به تصمیم FDA انجمن ملی ناشنوایان بیانیه ای صادر کرد و ضمن ابراز تأسف تصمیم FDA که علمی ، اصولی و اخلاقی نمی دانست به انتقاد گرفت و در ادامه خواستار رد تأیید بازاریابی شد . خشم مشابهی نیز درباره ی انجام کاشت در کودکان در مقاله ی مجله ی نیویورک تایمز ( 1994 ) ابراز شد.
گزارشگر مجله پس از مصاحبه های متعدد با اعضای جامعه ی ناشنوا عقیده زیر را ابراز کرد :
"کاشت حون شنوایی بیش از هر چیز دیگری ، جراحی تغییر جنسیت را به یاد من می اندازد . آیا اگر جنس خواهان واقعاً عضو جنسی را که انتخاب می کنند هستند . آنها شبیه جنس دیگر به نظر می رسند ، نقش دیگری را به
در ژوئن 1998 واشینگتن پست مقاله ی دقیقی دربا ره ی فرهنگ ناشنوایان و خشم اعضای آن درباره ی کاشت حون شنوایی و افرادی که به ناشنوایی به عنوان آسیب نگاه می کنند و دیدگاه های رایج درباره ی کودکان کاشت حون شده و دیدگاهی که کودکان باید به وسیله ی اعضای فرهنگشان ترقی کنند تا اعضای خانواده شان را منتشر کرد :