« فعالیت فرهنگ ناشنوایان در حمایت از این موضوع است که کودکان کاشت شده مطمئناً شکست خورده و از ارزش ناشنوایی محروم شده اند ، با این وجود هرگز به عنوان اعضای واقعی دنیای
بسیاری از والدین حتی پیش از تماس با مرکز کاشت از اختلاف نظر پیرامون کاشت آگاهند ، ادیولوژیست می تواند در فراهم کردن اطلاعات درباره ی اختلاف نظر ها ایفای نقش کند که والدین کاشت را انتخاب کنند یا نه .
متخصصان در بسیاری از مراکز کاشت حون والدین را به ملاقات با بزرگسالان ناشنوایی که
روش ارتباطی :
کاشت حون وماً به روش ارتباطی اثر نمی گذارد . اگر والدین و کودک پیش از کاشت حون از روش ارتباط کلی استفاده می کردند معمولاً پس از آن هم به استفاده از ارتباط کلی ادامه می دهند .
حتی اگر روش ارتباطی تغییر نکند به این معنا نیست که بگوییم روش ارتباطی در پیشرفت کودک کاشت حون شده بی اهمیت است . داده ها نشان می دهد کودکانی که از روش ارتباط شنیداری / شفاهی استفاده می کنند در مهارت های گفتار و گوش دادن در مقایسه با کودکانی که در کلاس ارتباط کلی قرار دارند گوی سبقت را خواهند ربود . به علاوه کودکانی که عمدتاً از زبان اشاره استفاده می کنند سود اندکی از کاشت می برند.
هماهنگ سازی خدمات مربوط به محیط آموزشی کودک :
این مرحله شامل بازدید از مدرسه کودک قبل از عمل کاشت حون ، ارائه ی اطلاعاتی
همچنین باید عملکرد کودک را در محیط کلاس ارزیابی کرد و توصیه هایی را در مورد رفع نیازهای شنیداری کودک در کلاس برای مصال تغییر جای نشستن وی ( نزدیک تر بودن به معلم ) ارائه داد .