ارزیابی زبان و گفتار :

ارزیابی زبان و گفتار به طور معمول به عنوان قسمتی از ارزیابی پیش از انواع سمعک عمل کودکان در مراکز انجام می شود .

ارزیابی درک گفتار ترجیحاً باید در شرایط Sound feild و با استفاده از مواد گفتاری ضبط شده صورت بگیرد اما در اکثر موارد این حالت اجرا نمی شود به خصوص هنگام تست کردن بچه های کوچک .

اغلب ادیولوژیست ها ارزیابی درک گفتار را در میدان صوتی و با استفاده از مواد ضبط شده در  60 dB SPL انجام می دهند .

طی این آزمون بیمار باید دریک اتاقک اتیک با حداقل عوامل ( بینایی و شنیداری ) حواس پرت کن قرار بگیرد .سطح ارائه ی مواد گفتاری باید از طریق یک میکروفن کالیبره کننده که در مرکز سر بیمار قرار می گیرد کنترل شود .

مواد آزمون می تواند در مورد بزرگسالان ارزیابی درک گفتار شامل بررسی توانایی فرد برای فهمیدن واج ها و کلمات تک سیلابی و ارزیابی توانایی فرد برای دریافت کلمات در قالب یک جمله می باشد .

این تست ها در بزرگسالان شامل تست NU6 ( ارزیابی توانایی درک واج ها و کلمات تک سیلابی ) ، 

تست HINT توانایی درک جملات در حضور نویز و همچنین ارزیابی لب خوانی هستند .

در موردی ممکن است تست های بازشناسی و کلمه ها و هم خوان ها به صورت مجموعه ی بسته اطلاعاتی را درباره ویژگی های سیگنال گفتاری فراهم کند که تا بحال فرد آنها را دریافت نکرده است   

آزمونهایی که به طور معمول برای ارزیابی قیمت سمعک مهارتهای درک گفتار کودکان استفاده می شوند شامل :
1-ESP :   Early Speech Perception Test ( Moog f Geers 1900 )   
2-MAIS  :    Meaningful  Auditory Integration Scale  
3-WIPI :    Word Intelligibility by Picture Identification Test    (Ross and Lerman 1979 )  
4-PBK-50  :       Phonetically Balanced Kindergarten World list ( Haskins1949 
5-GASP :      Glendonald Auditory Screening Procedure ( Erber 1982 ) 
6-LNT :  Lexical Neighborhood Test ( Kivketal 1995  
7-MLNT      Multisyllabic Lexical Neighbo hood Test (Lilk 1995 )  
هدف از ارزیابی آن است که تعیین کنیم آیا کودک اختلالات تولید یا زبان دارد ، بهترین نوع سمعک وضعیت ارتباط گیری او را در مقایسه با رشد هنجار زبان توضیح دهیم و به تعیین انتظارات مناسب پس از کاشت برای مهارت های گفتاری کمک نماییم . همانند مواد درک گفتار آزمونهای ویژه ی مورد استفاده در ارزیابی زبان و گفتار به سن و سطح زبان کودک وابسته است .
در این ارزیابی ها ، موارد مرزی ( همچون ناهم زمانی شنوایی ) نیز بهتر شناسایی می شوند یکی از مواردی که به شناسایی کمک می کند تأثیر اندک در مداخلات درمانی و بهره مندی محدود از وسایل تقویتی می باشد .

بهبود کم شنوایی و کاربرد سمعک   ,ارزیابی ,گفتار ,ها ,زبان ,مواد ,    ,درک گفتار ,ها و ,و گفتار ,ارزیابی درکمنبع

شرایط بیمه سمعک

جلوگیری از پارگی پرده گوش

آشنایی با قیمت سمعک

بهبود افت شنوایی

استفاده از سمعک در افراد کم شنوا

انواع سمعک استارکی

انواع بیمه سمعک

مشخصات

آخرین جستجو ها

پرستاری بدون کنکور دیجیتال مارکتینگ home appliance دانلود برای شما tavizepanjareh عشق اقای فلزیاب 09196638253 گل سنگ کرمان موزیک هر چی که بخوای